jueves, 15 de enero de 2015

Disseny d’un pla de comunicació TIC amb la família

DESCRIPCIÓ: A partir de les dues lectures, en grups de 3-4 fer un esbós del disseny d’un pla de comunicació del centre amb el seu entorn/comunitat, en el nostre cas ens centrarem en l’apartat de comunicació amb la família. Contextualització: sou tutores de 2n cicle d’un centre d’EI i Primària de dues línies, dins la comissió que elabora el pla de comunicació de la vostra escola amb el seu entorn us han encomanat fer propostes per l’apartat de comunicació escola-família. PROPOSTA: A la nostra escola, des de fa alguns anys, els diferents tutors, de manera voluntària, han anat creant blocs a nivell d’aula, en els quals hi van publicant fotos, breus explicacions d’activitats, tallers,... que s’han fet a la classe, i on els pares i mares poden fer els seus propis comentaris al respecte. Però aquest sistema no resulta efectiu perquè, tot i haver-hi blocs que funcionen molt bé, hi ha tutors/es que no en tenen, alguns que el tenen però no l’actualitzen de manera regular, i altres que no aconsegueixen que les famílies hi vagin entrant de manera habitual. Davant aquest fet, el centre ha decidit que s’ha de fomentar més la comunicació amb les famílies, però no sent aquestes només receptores d’informacions a nivell d’aula que es van penjant al bloc, sinó de manera més dinàmica i general. Davant aquest repte aprovat a nivell de claustre, s’ha decidit formar una comissió de comunicació que estigui composta per un representat de cada cicle, i que s’encarregui, directa o indirectament, de crear i gestionar una web institucional a nivell de centre amb accessos als diferents cicles, els blocs d’aula, així com una comunitat en la que l’escola pugui penjar de manera regular informació de caire educatiu que pugui ser d’interès per a les famílies, però en la qual aquestes famílies també puguin aportar, proposar, opinar, … creant així un espai de formació i enriquiment mutu. Guió orientatiu: OBJECTIUS Que hi hagi una comunicació recíproca entre família i escola on tothom intervengui o pugui intervenir. Que la informació estigui detallada i actualitzada. Que les famílies es sentin realment com una part bàsica de l’escola i es motivin per participar activament. CANALS DE COMUNICACIÓ Pàgina web de centre amb enllaços a pestanyes de cicle i als blocs d’aula. Una web institucional que tinguin informació sobre la filosofia, la metodologia, el calendari, els horaris, les activitats que es duen a terme, etc., i que inclogui enllaços jeràrquics a cada cicle i d’aquí a cada bloc d’aula. Des d’aquesta web es podrà accedir a l’espai virtual de l’APIMA, així com també a la comunitat amb les famílies. Blocs d’aula, gestionats pels tutors/es, però “controlats” per la comissió per garantir un mínim de publicacions. Comunitat per compartir informacions, opinions, dubtes, dilemes, etc. amb les famílies. Una comunitat online per cicle on es plantegin temes i on tots, escola i famílies, puguin debatre a través de la xarxa; on es demani opinió sobre dubtes o temes que preocupin a les famílies, on es puguin proposar temes de debat, etc. ACCIONS Presentació i demostració per a les famílies del funcionament de la web, els blocs i la comunitat a les reunions de principi de curs. Segons les circumstàncies (si hi ha pares que no ho sàpiguen emprar), es poden muntar alguns tallers per mostrar-los a fer servir la web, la comunitat i accedir als blocs. A l’inici del curs i durant un temps prudencial, entrega de nota informativa en paper, missatge via telèfon mòbil o al correu electrònic per avisar de les novetats. Recollida d’informació, mitjançant qüestionaris per a totes les famílies, per saber si algú no té accés a internet, cas en el qual se li seguirà passant la informació en paper o per SMS, evitant així que aquests nous canals de comunicació puguin representar algun tipus de desavantatge d’algunes famílies enfront les altres pel fet de no tenir els mitjans o coneixements necessaris. Establiment d’uns mínims (una publicació al mes) per al blocs d’aula.

No hay comentarios:

Publicar un comentario